איך להציג תכונות חיוביות בראיון עבודה לתפקיד ניהולי?

ראיון עבודה זו חוויה לא נחמדה, בלשון המעטה. איך מקילים על עצמכם? מכינים ומתרגלים תשובות לרשימת השאלות הקלאסיות. אחת מהן היא – מה הן התכונות הטובות שלכם. לפעמים ביחיד – תכונה. לפעמים ברבים – תכונות. לפעמים בניסוח אחר – תכונה שאת מאוד גאה בה או תכונה שמאוד מעריכים בך או תכונה שמנהלים שלך מאוד מעריכים בך. שורה תחתונה – אתם צריכים לפרגן לעצמכם ובגדול. אפשר להתעצבן, אפשר להיות ציניים ואפשר להפגיז. הנה התובנות והתבנית כדי לקצר את זמן ההכנה לראיון העבודה.
תוכן עניינים

מה עושים עם השאלה הזו?

כן, אף אחד או אחת לא אוהבים להשיב לשאלה הזו. מצד שני, בתהליך הראיונות, היחידים או היחידות שיכולים לספר דברים טובים עליכם זה אתם. יותר נכון, הגורם העיקרי שאתם יכולים לשלוט על מה שיצא לו או לה מהפה זה על עצמכם. ואם אתם לא תספרו, מה יספר? כל שכן, זו שאלה ישירה מאוד שצריך להשיב עליה כך שאין לכם ברירה אלא להשיב. לא צריך להצטנע.

מה הן בכלל תכונות טובות?

מהניסיון שלי זה אומר שאתם בוחרים תכונות שיש להן משמעות להצלחה בתפקיד המסוים אליו אתם מתראיינים. דרך אחרת לבחור על מה תדברו היא לבחור תכונה שמדגישה את הצד המקצועי והרציני שלכם כעובדים או מנהלים. בקיצור, תכונות שעוזרות לכם / מקדמות אתכם / תורמות לכם להצליח בעבודה. ואם זה הריאיון הראשון אז תכונות שעוזרות לכם להצליח בלימודים. (בהמשך תמצאו רשימה חלקית של תכונות)

שיחת ייעוץ חינם במרחק זום 🙂

כדאי לבוא עם ציפיות 🎁

איך לבנות תשובה לתכונה חיובית?

  • מה שעוזר לי מאוד זה ……… (כותרת התכונה)
  • לדוגמא………………
  • וזה עוזר לי כי………………

לדוגמא "מה שעוזר לי מאוד זה כושר ביטוי גבוה בכתב, לדוגמא אני יכול לכתוב מסמכים מורכבים כמו .. וכמו… בצורה מאוד ברורה לכל אחד שקורא את המסמכים וזה עוזר לי בעבודה כי קל לי יחסית לקבל אישורים לתקציבים ותוכניות עבודה בגלל שהדברים ענייניים וברורים וגם קל לי יחסית להמשיך לעבוד משום שאני לרוב כותב מסמך פעם אחת ולא כמה פעמים"

איך להכין את עצמכם?

מוזמנים להכין לעצמכם טבלה ובה תבחרו 2-4 תכונות / יכולות / כישורים שעוזרים לכם בתפקיד, הסבירו כדי שיבינו למה אתם מתכוונים, הבהירו איך התכונה עוזרת לכם והכינו דוגמא להמחשה קונקרטית. בעצם אתם מכינים לעצמכם "בנק" אפשרויות כדי למשוך ממנו מה שיתאים לראיון ספציפי. בראיון עבודה עצמו אין לתת יותר מתכונה אחת אלא אם ביקשו מכם מפורשות. 

לדוגמא: 

התכונה / יכולתהסבראיך עוזרת לך
ביטחון עצמי משמעותייודע לשדר בטחון עצמי וזה מעודד את האנשים שאיתךעוזר לך ולאחרים גם במצבים שהתוצאה הסופית אינה ברורה
גמישות רבהיכולת לעבור בין סוגי משימות / פרויקטים / תעשיותזה עוזר לך למשל כשמחפשים צוות שיקח על עצמו טיפול בתחום חדש שלא מכירים, יודעים שאתה הבן אדם הנכון להתמודד עם זה
יכולת למידה טובהכשעוברים למערכת חדשה או ציוד חדש, יודע איך ללמוד את דרך ההפעלה, יודע לסדר לעצמך תוכנית למידה מסודרת, יודע לשאול את המומחים למשל טכנאים שמגיעים כדי ללמד על הציודולכן מגיע למצב שמכיר את החומר בצורה טובה בתוך זמן קצר יחסית
תקשורת בינאישית טובהיודע לעבוד עם אנשים מתרבויות שונות, בדרגים שונים בארגון, לנהל איתם שיחת חולין מצד אחד ולהשתתף בדיונים מקצועיים מצד שניעוזר לך להשתלב בארגון במהירות
גם הם מצאו עבודה

דוגמאות לתשובות בראיון עבודה

מוזמנים לקרוא את ארבע הדוגמאות ולזהות את התבנית שלפניכם
מה שעוזר לי מאוד זה __________ (כותרת התכונה)
לדוגמא………………
וזה עוזר לי כי………………

התכונה: בטחון עצמי

"מה שעוזר לי מאוד זה ביטחון עצמי גבוה, לדוגמא אני יכול לעמוד מול מספר רב של אנשים ולהרצות בלי לפחד או לרעוד. תכונה זו עזרה לי מאד בשירותי הצבאי כאשר נדרשתי לעמוד מול עשרות ואפילו מאות חיילים ולהעמיד אותם למסדר, או לחילופין להעביר חומר מקצועי מול אנשי מקצוע מהתחום"

התכונה: עמידה בלחצים

"תכונה נוספת היא עמידה בלחצים, בשירותי הצבאי נתקלתי במספר לא קטן של סיטואציות קיצוניות בהן פיתחתי חסינות ללחץ, ומסוגלות לתפקד במצבים כאלו, לדוגמה, חייל שנמצא תחת פיקודי בקורס, בעל נטיות אובדניות עמד לקפוץ מקומה 4 במגוריו ואני נדרשתי לדבר איתו ולמנוע ממנו לעשות זאת. מקרים כאלו, עזרו לי להתמודד עם מצבי לחץ גם בחיי האישיים בצורה חדה ומחושבת".

התכונה: החלטיות

"מה שעוזר לי מאוד זה החלטיות. לדוגמא, אני עובד בסביבה בה כל הזמן מתעוררות בעיות שצריך לפתור ותמיד ישנם מספר פרמטרים בלתי ידועים. במצב זה חייב לדעת לקבל החלטה על דרך הפעולה ולהיות ממוקד ולדבוק בפתרון שבחרתי על מנת להתקדם ולהגיע לפתרון הבעיה. פרמטר הזמן הינו מאוד קריטי מפני שאני עובד בחברה יצרנית והספקת המוצרים ללקוח בזמן היא ערך עליון – מה שלא מאפשר להתמהמה ודורש יכולת קבלת החלטות טובה ומהירה. ולכן זה עוזר לי להיות טוב במה שאני עושה ולהצליח בתפקידים שביצעתי עד כה".

התכונה: דינאמיות

"היותי דינאמי עוזר לי מאוד. אני יודע להתאים את עצמי לשינויים התמידיים המתרחשים בסביבת ההייטק בה אני עובד. אני פתוח לשמוע פתרונות יצירתיים ובלתי שגרתיים מאחרים ולא לדבוק בכוח בפתרון שאני הצעתי אם הוא פחות טוב. וזה הופך אותי לשחקן מפתח אשר קל לעבוד איתו בקבוצה. כתוצאה מכך עובדים ומנהלים ממחלקות שונות מעריכים אותי ואוהבים לשתף אותי בפרוייקטים מעניינים".

נעים להכיר, אני איריס מושקוביץ.

כל השיטות שקראת עכשיו נבדקו על בני ובנות אדם.

מבוססות על 20+ שנים של אימון אישי וארגוני.

כדאי לתרגל. כדאי לאמץ.

עוד דרך לוודא שהתקשורת שלך בעבודה ובחיפוש עבודה מלאת בטחון עצמי ולא מקלקלת או גורמת לפספוס.

מה דעתך?

לסיכום

בראיון עבודה יש כללים ידועים מראש. אחד מהם השאלות שישאלו אתכם. מה התכונות הטובות שלכם היא שאלה שיש סיכוי טוב שישאלו או "במה אתם גאים?" בדיוק כמו שיש סיכוי טוב שישאלו "מה התכונה שתרצה לשנות אצלך?" הידועה כשאלת "תכונות שליליות".
אל תסמכו על המזל או אינטואיציה.

תתכוננו! 

רוצה להוביל את הראיון הבא?

ייעוץ אישי יכול לעשות את זה

שתפו .

הטיפים היו רלוונטיים?

כאן כדאי להירשם לטיפים מיוחדים עבורך

newsletter

שתפו .

אולי יעניין אותך גם

שעת ייעוץ במתנה!

בהרשמה לניוזלטר

newsletter
  • נרשמת? יגיע קישור ליומן שלי לקביעת פגישה
  • הייעוץ בטלפון או בוידיאו
  • נושאי ייעוץ אפשריים: כתיבת קורות החיים, הכנה לראיון העבודה, בכניסה למקום עבודה, התמודדות עם לקוחות בעסק הקטן, ניהול עובדים, מכירות לארגונים, פרזנטציה בארגונים.
דילוג לתוכן