איך עוזרים ללקוחות לעבור מ”לא עכשיו” ל”זה יכול להתאים”

מדוע כדאי לקרוא לך את המאמר

לקוח אמר לכם "לא" ואתם מבינים מה עוצר אותו. זה אומר שעכשיו הזמן להגיב, לתת מענה ופתרון. למען הסר ספק, את הפתרון אתם כבר יודעים. כי אתם יודעים מה ההטבות שאתם יכולים לתת או לוח הזמנים שאתם יכולים להגמיש. השאלה היא איך לתת את המענה וגם להתקדם לסגירה? משנה סדורה מחכה לכם בפנים, היכונו לרועה והנהג.

מה לעשות כשלקוחות אומרים "לא"?

כשהלקוחות אומרים “לא עכשיו”, למרות שהם מי שפנו אליכם, זה הזמן להוציא את המאסטר שלכם בהקשבה ולהבין למה הם מתכוונים.
יש לכם כמה שלבים ואוסף טכניקות.

סדר הפעולות הקלאסי

  1. חושפים את ההתנגדות האמיתית (הטמבל, המאזניים, הבומרנג)
  2. בודקים אם היא היחידה (למלא את הדלי, החנייה)
  3. מחליטים מה לעשות (הפנטזיה)
  4. נותנים מענה (הרועה, הנהג) – בזה עוסק המאמר שלפניכם

טכניקת "הרועה" לטיפול בהתנגדות

מה עושים:

“… וזה מה שחשוב לך, נכון?”

יתרונות הטכניקה: מתבססת על הצורך האנושי להיות חלק מ”עדר”. כשמראים לאנשים שהם לא לבד, זה נותן לגיטימציה להרגשה שלהם.

לדוגמא:

ומה עכשיו?

ענה “כן” מיידי, מהיר, בלי לחשוב? סימן שאתם מתקדמים

לאין? לקראת סגירה

הדרך? אתם בודקים האם הסגירה אכן אפשרית

לדוגמא “אז נעבור יחד על התוכנית שיש לי עבור דביר הבן שלכם כדי שתוכל לקבל ממני הזמנת עבודה ולדעת שאני סוגרת לכם זמן ביומן?”

רוצה לשכלל מקצועיות צוות המכירה?

בקורס או באימון אישי – בהתאמה אישית

טכניקת "הנהג" לטיפול בהתנגדויות

מה עושים: הופכים חסרון ליתרון כי עושים סיבוב פרסה או U turn

משפטים קלאסיים:

יתרונות הטכניקה: מאפשרת לקחת את כח ההתנגדות של הלקוח ובאמצעות זאת לטפל בה.
כאשר הלקוח מעלה התנגדות המדברת על חסרון כלשהוא, טכניקת הפרסה הופכת זאת ליתרון של המוצר / שירות / חברה .
לדוגמא
לקוחה: 9800 ₪ לאתר אינטרנט? זה הרבה ביחס להצעות האחרות שיש לי.
אתה: אני שמח לדעת שאת לא ממהרת לבחור ובודקת חלופות וזה הדבר הנכון כשאת בונה את הנוכחות שלך ברשת. אני באמת נחשב ליוקרתי בגלל מה שאני נותן מעבר לאתר שהוא גם חכם וגם מרגש. אני נותן ארבע דברים על חשבוני (1) תמונות ממאגר תמונות  (2) SEO ראשוני (3) תוסף וורדפרס 50$ שנה ראשונה (4) ובמשך שנה תחזוקה של האתר מבחינת עדכון כל הגירסאות והתוספים, הכל על חשבוני במתנה. כלומר זו חבילה שלמה ואני איתך לאורך הדרך, איך זה נשמע לך?”

ומה עכשיו?
ענתה “דווקא בסדר”.
סימן שאתם יכולים להפעיל ניסיון סגירה.
לדוגמא “אני שמח שזה עושה לך שכל לקבל כל כך הרבה ובאיכות גבוהה, אז איפה את ממקמת אותי עכשיו ביחס לשאר ההצעות?”
ענתה: “אני חושבת שזה אתה ועוד מישהו”
אתם בתשובה חוזרים לשאלת התם “מה זאת אומרת?”

אמפתיה כלפי הלקוחות ככלי מנצח בהתנגדויות

אמפתיה היא הבעת הבנה כלפי הלקוח. הבעת האמפתיה מרככת את התנגדותו של הלקוח, פורקת ממנו את הרגשות השליליים והופכת את השיחה לעניינית יותר. מקצועית יותר ועדיין סופר רגישה.

ביטויי אמפתיה מומלצים:

משפטים ליצירת אמפתיה:

לקוחות לא בהכרח צודקים, אבל הם חשובים ולכן אמפטיה היא הדרך.

עצת זהב להצלחה בניהול התנגדויות

יתכן וחלק מהטכניקות שהצגתי בשני המאמרים נשמעות לכם מוכרות, כי בדיעבד זה מה שאתם עושים באופן טבעי. נהדר! עכשיו אתם יודעים שאתם משתמשים בטכניקות ואם תרצו ללמד עובד או עובדת איך לנהוג עם הלקוחות, יהיה לכם קל יותר.

יש הרבה דברים לא ידועים בתהליך המכירה של השירותים או המוצרים שלכם. לא ידועים משום שהצד השני, הלקוחות הפוטנציאלים הם בני אדם עם מחשבות, רצונות ודאגות שלא ידועות לכם.

כשאתם מתחילים מכירה עם לקוחות פוטנציאלים אתם אמורים לדעת מה הגבולות משא ומתן שלכם. מה אתם יכולים לתת בנוסף או לעשות אחרת. יש לכם עמדת מוצא מאוד חזקה. אל תשכחו זאת!

סיכום עם מחשבה על מקצוענות במכירות

כשלקוחות אומרים “לא” וזה קורה בזמן שהם משוחחים איתכם. זה הדבר הכי מפחיד והכי נפלא שיכול לקרות בתהליך המכירה

אתם באמת רוצים שהם ילכו להגיד את זה לאנשים אחרים? למתחרים שלכם? תמיד!!! עדיף שיגידו לכם.

בכל פעם שאנחנו כעצמאים נותנים לפחד לנהל אותנו, הפחד מפני “למה שאני אשאל, הם ילדים גדולים כמו שאומרים, הם יודעים מה מתאים להם” או “למה שאני אשאל, זה המחיר שלי והוא סופי. ירצו יקחו, לא ירצו לא יקחו”. בכל פעם שמשהו כזה עובר בראש ומיתרגם לאי עשייה שלכם, אתם מונעים מעצמכם הזדמנות פז לסייע ללקוחות פוטנציאלים להפוך להיות הלקוחות שלכם ולא של המתחרים שלכם.

תמונה המציגה את איריס מושקוביץ מחייכת למצלמה

נעים להכיר,
אני איריס מושקוביץ

השיטה שמוצגת כאן מבוססת על מאות אנשי ונשות מכירה שליוויתי והדרכתי לאורך השנים.

להגיע לפגישת מכירה ולשדר מקצועיות וביטחון זו אמנות.

אני יודעת לייצר בארגון שלך הרגלים מעולים ולשפר תוצאות מכירה.

מגיעה לך שיחת יעוץ מתנה

מגיעה לך שיחת יעוץ מתנה

newsletter

מאמרי מכירות שיעניינו אותך

קורסים דיגיטלים

השיטה לחיפוש עבודה

איך להתכונן לראיון עבודה

טיפים מנצחים לקו"ח

Scroll to Top

חדש באתר ✨

קורסים ללמידה עצמית – בקצב שלך

היחידים בארץ עם מפגשי לייב Q&A

חדש באתר ✨

גלויה שמפנה לערכת התרגול לראיונות

מגוון ערכות תרגול והכנה

היחידים בארץ עם מפגשי לייב Q&A

התחברות

דילוג לתוכן