פוליטיקה ארגונית - נחוצה גם אם לא רצויה
מי בארגון שלך מתקדמים מהר יותר?
למה חלק מהאנשים מצליחים להתקדם בקלות בעבודה?
הסוד טמון בשלוש מיומנויות חשובות: נטוורקינג (רישות), שיווק עצמי ויחסי ציבור עצמיים. אלה מיומנויות שאינן טבעיות לרובנו ולעיתים מרגישות לא נוחות, אבל הן קריטיות להתקדמות בקריירה.
הנטוורקינג (הרישות) עוסק בבניית וטיפוח רשת קשרים בעבודה ומחוצה לה.
השיווק העצמי הוא הדרך שבה אתם מציגים את עצמכם. לוקחים את אמנות הסטוריטלינג בעבודה ויוצרים מותג אישי.
יחסי הציבור העצמיים עוסקים בתקשור ההצלחות והפרויקטים שלכם כדי לקדם את עצמכם ואת הצוות שלכם.
אתם צודקים שפוליטיקה ארגונית זה מרתיע
שיווק ופוליטיקה ארגונית – מרתיע
לחלק זה קשה פיסית לגשת לאנשים אחרים בעבודה למשל באירוע חברתי כמו הרמת כוסית.
לחלק זה מרגיש גדול עליהם, בשביל מה צריך את הפומפוזיות? עובדה שהגיעו גבוה גם בלעדיה.
לחלק זה מרגיש מלוכלך, הסחי של הפוליטיקה. לא רוצים להיות אלה שרק אומרים “אני אני אני”.
מי שחושבים כך צודקים. עדיף לוותר על זה.
אלא שזה בדיוק מה ששיווק עצמי לא אמור לעשות.
זה לא “אני, אני, אני”. זה ההבנה שכדי שהארגון יוקיר אותך ואת הצוות שלך בצורה גלויה, הם צריכים לדעת מה קורה מאחורי הקלעים.
במפגשים אלו פיתחתי יכולות וקבלתי כלים בניהול עובדים, זיהוי אופי העובדים וכלים לעבוד אתם ולפתח את יכולותיהם.
בנוסף, קבלתי כלים וטיפים להתמודדות במצבים שונים מול לקוחות והצוות בפירמה.
איריס מיוחדת מאוד, חכמה, בעלת ניסיון רב ומקצועית במיוחד. היא סיפקה לי דרכי חשיבה נוספים ויכולת לחשוב, לנתח ולפתור בעיות.
תודה ענקית על הפיתוח האישי שלי והנכונות לקדם!
במהלך השנים עשיתי מספר רב של הדרכות מנהלים שחלקם היו בזבוז זמן וחלקם השאירו טעם של עוד.
לגבי הקורס הזה ניכר כי אני פספסתי ובגדול שלא התעקשתי להשתתף בו.
החבר'ה שלי כבר עברו הדרכה אחת או שתיים בנושא, והם מדווחים שזו הייתה ההדרכה הטובה ביותר.
קיבלתי המון כלים להתמודדות נכונה ויעילה עם הצוותים שלי.
תודעת החשיבה קיבלה טוויסט מעניין🤔🧐
נותר רק לומר תודה!!❤️
אתם לא היחידים שנמנעים משיווק עצמי
כשלא עושים שיווק ופוליטיקה ארגונית – משלמים על זה מחירים
אם אנשים שהם דוברים של חברה ולכן המקצוע שלהם זה לדבר עם עיתונאים ואמצעי תקשורת, לספר על ההישגים של הארגון שהם מייצגים, לבנות רשת קשרים חזקה. אבל…כשהם צריכים להפעיל את אותן המיומנויות עבור עצמם הם מתקשים, נמנעים, נרתעים.
פגשתי מנהלים מאוד בכירים שהעדיפו להתמקד בעבודה ולא בטיפוח רשת הקשרים שלהם בתוך הארגון או להקדיש זמן כדי לספר על ההישגים של הצוותים שלהם כי הם האמינו שלא צריך את כל “הפוליטיקה הזו” ואז הם גילו שיש לזה מחיר. אולי בפרויקט שהם מאוד רצו להיות בו ובעצם לא הכניסו אותם בכלל לרשימה של מתאימים לפרויקט, כי אף אחד לא ידע שהם מכוונים לשם ושהם מתאימים.
תבדקו את עצמכם. חוץ מכם מי יודע מה בדיוק אתם עושים, מי יודע איך בדיוק אתם ניגשים למשימות שלכם?
מהניסיון שלי אף אחד חוץ מכם, אלא אם כן אתם מספרים על זה לאורך השנים.
האומץ להיות אותנטי ולהוריד מסכות
האותנטיות בשיווק עצמי
בזמן שאנחנו חיים בעידן של פילטרים מושלמים ורשתות חברתיות שמבליטות את ההצלחות, חשוב לזכור שאנשים מחפשים אותנטיות. כשאנחנו מציגים גרסה “מושלמת” של עצמנו, אנחנו מפספסים את ההזדמנות ליצור קשרים אמיתיים עם אנשים אחרים.
למה אותנטיות חשובה:
o בניית אמון: אנשים רוצים לעבוד עם אנשים שהם אמיתיים וכנים.
o יצירת חיבור: סיפורים אישיים ואותנטיים יוצרים חיבור רגשי עם הקהל.
o הימנעות מ”בומרנג”: כשנתפסים כלא אותנטיים, זה יכול לפגוע במוניטין שלנו.
איך להיות אותנטי:
o הכר את עצמך: מהן החוזקות שלך? מהן החולשות שלך? מהן הערכים שלך?
o השתמש בקול שלך: אל תנסה לחקות אחרים. השתמש בקול הטבעי שלך.
o שתף את החוויות שלך: שתף את הכישלונות שלך כמו גם את ההצלחות שלך.
o היה אמיתי: אל תנסה להיות מישהו שאתה לא.
דמיינו לעצמכם מצב שבו אתם מציגים את הרעיון החדש שלכם בפני ההנהלה. הרעיון יצירתי וחדשני, אבל ההצגה שלכם לא הייתה חלקה כמו שתכננתם. במקום להתעקש על כך שהכל הלך כשורה, אתם מחליטים לשתף את הקהל בחוויה הקומית של ההצגה. ‘כפי שאתם רואים’, אתם אומרים בחיוך, ‘אני לא רק מומחה בתחום שלי, אלא גם קומיקאי מתחיל’.
הלקח מהדוגמא הבדיונית הזו:
• הומור עצמי: מראה יכולת להתבדח על עצמך ולהתמודד עם כישלונות בצורה בריאה.
• אותנטיות: מציג אותך כאדם אמיתי, נגיש ולא מושלם.
• יצירת קשר: יוצר חיבור עם הקהל ומקל על התקשורת.
סרטון הדרכה עם עצות זהב
מחשבה לסיום - האם מותר לך לוותר על השיווק העצמי?
בהתבוננות על פוטנציאל הקריירה שלך
שיווק עצמי הוא כלי חיוני להצלחה מקצועית. על ידי בניית מותג אישי חזק, יצירת רשת קשרים משמעותית ושיפור כישורי השיחה, אתם יכול להשפיע על אחרים ולהגיע להישגים חדשים.
כדאי לזכור: שיווק עצמי אינו דבר שמתרחש רק פעם אחת, אלא תהליך מתמשך. הקדש זמן ומאמץ לפיתוח המיומנויות הללו, ותראה כיצד הן משנות את הקריירה שלך.
שאלות למחשבה:
מהו הסיפור האישי שלך?
אילו קשרים מקצועיים אתה רוצה לבנות?
אילו צעדים אתה יכול לנקוט היום כדי לשפר את כישורי השיווק העצמי שלך?
התחילו היום לבנות את המותג האישי שלכם בתוך הארגון. מה הערך הייחודי שאתם מביאים לצוות? שתפו את הקולגות שלכם!
הגיע הזמן לתת לקול שלכם להישמע. התחילו לשווק את עצמכם בתוך הארגון והשפיעו על השינוי שאתם רוצים לראות.