בתכנון הרצאה -השיטה המנצחת איך להפריד בין עיקר לטפל

תסתכלו על ההרצאה שאתם מכינים עכשיו. אם אתם מרגישים שקשה לכם להחליט עד כמה לפרט או איך לצמצם. אם אתם לא בטוחים מה עיקר ומה טפל. כדאי לדעת שיש שיטה בדוקה שעוזרת.
תוכן עניינים

המיתוס של הפרדת עיקר מטפל

אחת הבקשות המעצבנות ביותר של מנהלים ומנהלות היא "תפרידו בין עיקר לטפל" או "תתמקדו בעיקר".
מי מחליטים מה טפל?
אין דבר כזה נושא טפל, אין דבר כזה נתון טפל. יש דבר כזה מידע לא רלוונטי לשומעים.

 

ארבע סיטואציות ספציפיות לדוגמא. מזהים?
1. נושא לתאר את התחום תחת אחריותך, קהל לעובדים חדשים בחברה ביום אוריינטציה (הם מגיעים מכל המחלקות), במטרה שיכירו עוד חלק בחברה שהם מתחילים לעבוד בה.
2. נושא לסכם את הפעילות השנתית ולהציג את תוכנית העבודה קדימה, קהל למנכ"ל החברה, במטרה שידע מה קורה ויוכל לקבל החלטות מערכתיות.
3. נושא להציג פרויקט שנמצא בשלבי ביצוע, קהל ללקוח שביקש אותו, במטרה להסתנכרן שהדברים נעשים כמצופה ולהשיג עוד שיתוף פעולה מצד הלקוח.
4. נושא לחשוף רעיון או שיטה שישפיעו על כל החברה, קהל לכל חברי ההנהלה, במטרה שיבינו במה מדובר וירצו לקדם אותו.

הבעיות שלכם כמרצים ומרצות:
א. הכל חשוב, איך תזהו את הטפל?
ב. ממה מקצרים כשיש הרבה חומר?
ג. מה זה לקצר או לתת את עיקרי הדברים?

שיחת ייעוץ חינם במרחק זום 🙂

כדאי לבוא עם ציפיות 🎁

שאלת הסינון האפקטיבית

בשנים הרבות בהן אני מרצה מדריכה ויועצת לתכנון הרצאות.
ראיתי עד כמה אנחנו יכולים לשנות את המצב כשאנחנו משנים את מה שאנחנו אומרים לעצמנו.
לכן, במקום לומר "אני צריכה לקצר" או "אני מתמקד בעיקר" אני ממליצה לומר לעצמכם 

"אני הולכת לסנן את המידע", "אני יודע לזהות את מה שרלוונטי".

איך לסנן? הנה שלוש השאלות המנחות הכלליות שתמיד עובדות
1. אם זה הנושא ואלה השומעים מה הם שלושת הדברים שחשוב שידעו?
2. למה זה רלוונטי להם?
3. איך זה ישרת אותם?

הפעלת הסינון בארבע הסיטואציות הספציפיות
1. הסיטואציה: לתאר את התחום תחת אחריותך לעובדים חדשים בחברה ביום אורינטציה הם מגיעים מכל המחלקות במטרה שיכירו את החברה שהם מתחילים לעבוד בה

שאלת הסינון: מה הם שני הדברים שהופכים את המחלקה לחשובה לפעילות והצלחת החברה? למה זה רלוונטי לשומעים? איך זה ישרתם אותם?

2. הסיטואציה: לסכם את הפעילות השנתית ולהציג את תוכנית העבודה קדימה למנכ"ל החברה במטרה שידע מה קורה ויוכל לקבל החלטות מערכתיות

שאלת הסינון: מה הם שני האירועים שהוא צריך להיות ער אליהם ושלוש החלטות שקיבלת במהלך השנה או לשנה הבאה שחשוב שהמנכ"ל ידע? למה זה רלוונטי לשומעים? איך זה ישרתם אותם?

3. הסיטואציה: להציג פרויקט שנמצא בשלבי ביצוע ללקוח שביקש אותו במטרה להסתנכרן שהדברים נעשים כמצופה ולהשיג עוד שיתוף פעולה מצד הלקוח

שאלת הסינון: מה הן חמש הפעולות שבוצעו עד כה שהלקוח צריך להבין אותן? למה זה רלוונטי לשומעים? איך זה ישרתם אותם?

4. הסיטואציה: לחשוף רעיון או שיטה שישפיעו על כל החברה להציג לכל חברי ההנהלה במטרה שיבינו במה מדובר וירצו לקדם אותו

שאלת הסינון: מה הם שני הדברים שיקרו אם הרעיון יהפוך למציאותי ומה הם שלושת המשאבים שיהפכו אותו למציאותי? למה זה רלוונטי לשומעים? איך זה ישרתם אותם?

נעים להכיר, אני איריס מושקוביץ.

כל השיטות שקראת עכשיו נבדקו על בני ובנות אדם.

מבוססות על 20+ שנים של אימון אישי וארגוני.

כדאי לתרגל. כדאי לאמץ.

עוד דרך לוודא שהתקשורת שלך בעבודה ובחיפוש עבודה מלאת בטחון עצמי ולא מקלקלת או גורמת לפספוס.

מה דעתך?

שאלות סינון למתקדמים

שאלות סינון מתקדמות הן שאלות שבוחנות את המידע בשלוש נקודות זמן. בזמן ההרצאה, 10 שעות אחרי סיומה, 10 שבועות אחרי שהפגישה התקיימה.
יש לך פרק שאת מתלבטת האם להשאיר במצגת. כדאי לשאול את שלוש השאלות הללו ברצף. זהירות! זה ממכר 🧲
1. מרגע שזה יוצג איך זה משפיע על המשך ההרצאה ועל ההבנה של השומעים?
2. עשר שעות אחר כך מה ישקע? מה יקרה מה יישאר?
3. עשרה שבועות אחר כך למה זה נחוץ?

לסיכום

תכנון הרצאה דורש מחשבה. ככל שאתם בקיאים יותר בתחום כך התכנון הופך ארוך או מורכב יותר.
אל תיכנעו לדרישות לקצר בלי טעם וריח.
אל תהמרו על ההצלחה שלכם.
• זה קהל שלא הצגתם בפניו לפני כן?
• אין לכם הרבה זמן להכין?
• אתם רוצים לדייק את ההרצאה?
סננו את המידע. בחרו בצורה מושכלת. מתוך מחשבה על רלוונטיות לשומעים.

כישורי פרזנטציה ודיבור בפני קהל חשובים בכל דרג ובכל תפקיד בכל ארגון בארץ ובעולם.
כמה כיף שזה רק עניין של שיטות. נכון?

שתפו .

הטיפים היו רלוונטיים?

כאן כדאי להירשם לטיפים מיוחדים עבורך

שתפו .

אולי יעניין אותך גם

שעת ייעוץ במתנה!

בהרשמה לניוזלטר

newsletter
  • נרשמת? יגיע קישור ליומן שלי לקביעת פגישה
  • הייעוץ בטלפון או בוידיאו
  • נושאי ייעוץ אפשריים: כתיבת קורות החיים, הכנה לראיון העבודה, בכניסה למקום עבודה, התמודדות עם לקוחות בעסק הקטן, ניהול עובדים, מכירות לארגונים, פרזנטציה בארגונים.
דילוג לתוכן