איריס מושקוביץ

נעים להכיר

מאז לימודי ה- MBA שלי בהתמחות התנהגות ארגונית ואסטרטגיה והכשרה מעשית בהנחיית קבוצות בארגונים, אני מגדירה את עיסוקי כיועצת ארגונית מעשית. מדריכה לשיפור משמעותי במיומנויות חשובות בעבודה ובחיים.

מודל 3X3

נגן וידאו

לקוחותי מעידים שהם נהנים לעבוד עם יועצת ואשת הדרכה מקצועית ששמה את טובת האנשים לנגד עיניה, מניעה אותם לפעולה ולא מוותרת להם. במקביל – יוצרת תהליכי למידה מהירים, מוכיחה גמישות יוצאת דופן ומבינה לעומק את תחום עיסוקם.
אשמח להעמיד למבחן את היכולות הללו גם אצלכם ואיתכם 😊

בוסתן השירותים שלי

לארגונים

לעצמאים

למתראיינים

ללומדים

חבילות שירותי SMP skills שנתיות

Sales Management Presentation

המיומנות של למכור, לנהל, ולדבר היא בדיוק מה שמצפים מכם היום בארגונים.

ואתם כארגון מצפים מהמנהלים שלכם להציג רמת ביצועים גבוהה בכל שלוש המיומנויות הללו.
היתרון במיומנות – שאפשר ללמוד כדי להשתנות או כדי להשתכלל.
הבעיה – איך משפרים רמת SMP במהירות?
הפתרון – חבילת שירותי SMP מיוחדת לכל הארגון ממנכ"ל ומטה.

מדוע לקחת חבילות איריס? כי יש לכם ביד עשרים שנות ניסיון SMP מוכחות.

חבילות השירותים כוללות סדנאות קבוצתיות, הרצאות, ייעוץ אישי בשיטת משוך לפי הצורך.

  • מהיום לא צריך להגיע לרגע האחרון כשמנהלת מכירות חדשה כבר נכנסה לתפקיד כדי למצוא עבורה ליווי מקצועי.
  • מהיום לא צריך להגיע לרגע האחרון בתכנון וובינר ללקוחות כדי למצוא ייעוץ מקצועי למרצים.

רק מרימים טלפון ומושכים שירותים מתוך החבילה.

האתר המלא והמפורט יעלה בקרוב😊. בינתיים הנה טעימה:

מאמר – בדיווח להנהלה – תמליץ כדי לא להחמיץ
סרטון – ניהול בבלגן

לנרשמים לניוזלטר עד 1/10/2020 שעת ייעוץ במתנה (טלפון / וידאו) בניהול עובדים בארגון או מכירה ללקוחות מוסדיים או פרזנטציה בארגון.

עוסקים באימון אישי? עיצוב גינות? בניית אתרים? קבוצות ריצה? כתיבת תוכן? בקיצור, עצמאים?

תוהים מתי מדברים על מחיר עם לקוחות ומה להדגיש בהצעת מחיר לארגונים?
מצד שני שונאים מכירות? אתם במקום הנכון.


ברוכים הבאים לבוסתן הידע עם מאמרים והרצאות לשימושכם בשיטת קטוף כפי יכולתך 😊.

האתר המלא והמפורט יעלה בקרוב. בינתיים הנה טעימה:

מאמר – "לדבר על המגעיל, על המחיר בטלפון"
סרטון – "לדבר על המחיר, ותודה לשאנל"

לנרשמים לניוזלטר עד 1/10/2020 שעת ייעוץ במתנה (טלפון / וידאו) בהתנהלות עם לקוחות בעסק וסוגיות במכירה לצרכנים או לארגונים.

למה עזבת את מקום העבודה? למה את מחפשת עבודה אחרת?
מה הכשלון הכי גדול שלכם? איזה שמות אינדיאנים היית נותנת לילדים שלך?
מה המנהלים שלך בעבר יגידו שהחולשה הכי גדולה שלך?

זה ראיון או חקירה?

המאמץ הנדרש לעבור בשלום והאומץ הנדרש כדי לעבור בהצלחה – הם אפשריים עם הכנה נכונה.


ברוכים הבאים לבוסתן ידע עם מאמרים והרצאות לשימושכם בשיטת קטוף כפי יכולתך😊.

האתר המלא והמפורט יעלה בקרוב. בינתיים הנה טעימה:

מאמר – יתרונות הזום
סרטון – השקט שאחרי הראיון

לנרשמים לניוזלטר עד 1/10/2020 שעת ייעוץ במתנה (טלפון / וידאו) בבניית קורות חיים או בהכנה לראיון עבודה.

פעם קראו לזה תקשורת בינאישית או יחסי אנוש. אני קוראת לה שפת התקשורת העסקית.

  • איך לנהל שיחת חולין כמו שצריך בכל מקום?
  • איך לקדם את עצמכם, בשיווק עצמי ורישות נכון?
  • איך להצליח עם שפת הגוף, ומה אומרים הקרסוליים שלכם?
  • איך להצליח בכניסה לתפקיד, בארגון חדש או בארגון שלכם?
  • איך להתנהל פוליטית במיילים, בישיבות ובתוך משחקי הכוחות?

יש כאן שפה. מצד אחד שפה שלא מלמדים מגיל צעיר, מצד שני שפה שלא רוצים ללמוד כי לא יודעים שזו שפה. לשפה הזו פיתחתי סט של מילונים.


ברוכים הבאים לבוסתן ידע עם מאמרים והרצאות לשימושכם בשיטת קטוף כפי יכולתך😊.

האתר המלא והמפורט יעלה בקרוב. בינתיים הנה טעימה:

מאמר – שיחת חולין חכמה
סרטון – שמוזר טוב

לנרשמים לניוזלטר עד 1/10/2020 שעת ייעוץ במתנה (טלפון / וידאו) בשפת התקשורת העסקית.

ההתחייבות שלי

Stimulate your root growth

כי הצמיחה מתחילה מהשורשים

מי בוחרים בי

סרטונים לדוגמא

לארגונים וחברות

לעצמאים ומוכרים

למתראיינים

ללומדים ומתחדשים

מאמרים לדוגמא

לארגונים וחברות

בדיווח להנהלה – תמליץ כדי לא להחמיץ

בעת הצגת פתרון לבעיות בדיונים פנימיים בתוך הארגון מומלץ להציג חלופות.

השאלה היא האם בנוסף לתיאור החלופות ופירוט יתרונות וחסרונות אפשר להמליץ על החלופה המתאימה.

התשובה היא שזה תלוי במנדט שקיבלתם מהמאזינים שלכם והנה שלושה מצבים אפשריים:

המצב האידיאלי – קיבלתם מנדט לתת המלצה. אתם יכולים לומר, "ביקשתם את ההמלצה שלנו, וכדי להציג אותה נציג את החלופות שעמדו בפנינו ואת השיקולים הקשורים בהן." בכך אתם אומרים מראש שמה שאתם מציגים הוא המלצה על החלופה המועדפת עליכם.

מצב שני – אין לכם מנדט רשמי לתת המלצה, ואתם בכל זאת רוצים להתייחס לנושא. אתם יכולים לומר, "הנה החלופות שאיתרנו, והנה היתרונות והחסרונות שלהן." ובסוף, להוסיף ולומר, "ברשותכם, היינו להציע לכם לתת את הדעת על חלופה מסוימת משום ש… כלומר, אתם מציעים להם לבחון יותר לעומק חלופה מסוימת.

המצב השלישי – אין לכם מנדט רשמי לתת המלצה, ומבחינה פוליטית אתם חשים שלא נכון שתאמרו זאת מפורשות, אך אתם בכל זאת מעוניינים להציג איכשהו את ההמלצות שלכם. ראשית, אתם נותנים את המידע באופן גלוי וישיר ואומרים, "ביקשתם שנציג חלופות וכך אנו עושים, ואת ההחלטה אנו משאירים לשיקולכם." עכשיו עומדות בפניכם שתי דרכים להעביר להם את המסר שלכם, באופן לא ישיר.

הדרך העקיפה כפתרון למצב השלישי: אם אתם רוצים לגרום למאזינים שלכם להימשך יותר לחלופה אחת ולא לאחרת, אל תתפתו לדרך הפשוטה לכאורה – לתאר באריכות את המועדפת ובקיצור רב את האחרות. כי כך יהיה די ברור איזו חלופה אתם מעדיפים, ואני מאמינה שמוטב לשמור על "עקרון האיזון" (מושג שפיתחתי).

מוטב לבחור בדרך עקיפה שתהפוך את חוות הדעת שלכם לגלויה. כדי לשמור על עיקרון האיזון, אתם תתארו את כל החלופות באותו נפח זמן ובעיקר על פי אותם קריטריונים, ואז תוכלו להבהיר מהי ההמלצה שלכם על ידי כמה הבדלים בצורת ההצגה של כל אחת.

  1. הציגו את החלופה המועדפת עם דוגמה כיצד היא תעזור להגיע למטרה, ואת המועדפת פחות עם דוגמה כיצד היא תפגע או תפריע.
  2. תארו את החלופה המועדפת בתוספת של יתרון מסוים; למשל, שהיא "נוחה במיוחד", לעומת האחרת שהיא רק "נוחה באופן סביר".
  3. הציגו את שתי החלופות באמצעות אותם קריטריונים, המגובים ביתרונות וחסרונות. יחד עם זאת את החלופה המועדפת הציגו עם חסרונות קצת פחות משמעותיים.
  4. ואז אם השומעים ישימו לב, אולי אפילו יגידו, "נראה שאתם מעדיפים את… נכון?", הרי שהם מאפשרים לכם להביע את דעתכם אף שרשמית לא ביקשו את המלצתכם.

הדרך הסמויה כפתרון למצב השלישי: שיטה סמויה היא כזו שהשומעים אינם מודעים לה כלל. זה יכול להיות משהו קטן בניגון של הקול, בקצב הדיבור, בקשר העין. משהו בדוגמה שהוא חי יותר, מעניין יותר, כלכלי יותר. משהו בתיאור החלופה המועדפת בעיניכם מושך יותר, והמאזינים, בלי להבין מדוע, יעדיפו אותה בסופו של דבר. בקיצור, הציגו את החלופה המועדפת בקצת יותר התלהבות מאשר את האחרת.

לסיכום, בדיונים פנים ארגוניים מול גורמי הנהלה, בבואכם להציג פתרון לבעיה, וודאו שהמידע שהמאזינים מקבלים מכם מגיע תמיד בתוספת הערך המוסף שלכם, כמו למשל המלצה שלכם.

בהצלחה,
איריס

לעצמאים ומוכרים

לדבר על כסף

לדבר על המגעיל, סליחה, לדבר על המחיר בטלפון עם לקוחות

בואו נדבר על המגעיל. כאילו זה שייק מוזר שחובה לשתות אך נראה מגעיל.

בואו נדבר על מה שעבור רובכם הוא כזה. הרגע של לדבר על המחיר. ועוד בטלפון.

מתי לא לדבר על המחיר בטלפון? כשמיד אחרי "הלו? שלום, אני מתקשרת לגבי החוג גיטרה פרטי? ואתם עונים "בשמחה, נעים מאוד" הם שואלים "וכמה זה עולה?" אז לא לענות. זה בערך המצב היחיד!

אבל יש עצמאים שמושכים את התנאי האחד הזה לכל השיחות, בכל המצבים. פשוט על זה לא מדברים.

אבל אם הייתם חנות? הם לא היו צריכים לשאול כי המחירים היו גלויים, נכון? הייתה תווית על כל פריט בחנות הפיסית או הווירטואלית שלכם. מחיר גלוי לעין כל. אז איך זה, כשנושא המחיר נוגע למי מכם שהשירותים שלכם לא נמכרים בחנות, אתם תמיד מלאי נימוס אירופאי "איריס, לא מדברים על מחיר בטלפון". "זה מוזיל את כל מה שאני עושה". "זה לא מתאים".

כלומר, אתם מדברים על הכל בטלפון, כולל נותנים דוגמאות ורעיונות, מסבירים לכם את שלבי העבודה, מתגאים בתוצאות אפשריות. אבל לא מדברים על מחיר.

מתי אתם "מדברים" עליו? בהצעת המחיר. כשאתם כותבים אותו. אומרים לעצמכם "שיראו שם ויחליטו" וגם אומרים לעצמכם "ככה זה יראה רציני יותר, מה פתאום לדבר על זה בטלפון". בעצם, אתם מונעים מעצמכם את האפשרות לברר האם הם לקוחות רלוונטיים עבורכם, מונעים מעצמכם האפשרות לחסוך זמן בלכתוב הצעה שיתכן ולא תעבור.

אני אומרת לכם מה שאני אומרת לאנשי ונשות מכירות של מוצרים ושירותים לארגונים וחברות. תפסיקו להחביא את המחיר, תפסיקו להתחבא מאחורי הצעות מחיר. אם יש לכם מחירון שירותים, דברו עליו!!

לדוגמא – אתם מעצבי גינות ויש לכם שני מוצרים עיקריים עיצוב גינה במרפסת דירה ועיצוב גינת גן.

ההבדלים הם לא בהכרח בגודל. יש מרפסות בדירות מגורים של מעל 100 מטר, וגינות גן של 50 מטר ומטה.

ההבדלים הם:

  1. בציוד – במרפסת צריך עציצים ואדניות. בגינת גן לא צריך כי שותלים ישר באדמה.
  2. בהיקף העבודה – להעלות ציוד לדירה בבניין לפעמים מצריך מנוף.
  3. טכניקות עיצוב – בגינת גן תעבדו עם סלעים ומפלים ובמרפסת לפעמים תצטרכו לעשות שתילה אנכית על אחד הקירות.

כך או אחרת יש לכם שתי קטגוריות מוצר ובתוכן יש לכם (נניח) שלוש רמות מחיר המושפעות משלושת הפרמטרים הללו.

זה אומר שיש לכם מחירון שירותים או יותר נכון טווח מחירים.

אז מה עושים? בשיחה עצמה בתוך חצי דקה תדעו באיזו קטגוריה מדובר – מרפסת או גינה. משם אתם מנהלים שיחה ושואלים שאלות חשובות כמו – מה החלום שלהם? מה הם ראו באתר שלכם שתפס אותם? מה הדבר שעליו הם לא יוותרו? ואז אתם יכולים לומר משהו כמו "תראו, חווה ואדם, אני מאוד שמחה שיש לכם איזו תמונה בראש לגבי הגינה שלכם, כיף לדעת שאתם נכנסים לזה ורוצים שזה יקרה בקרוב, מה שאנחנו מדברים עכשיו מתחיל ב- 5200 ₪, זה מתכנס לתקציב עליו חשבתם?".

שורה תחתונה, מתי כן לגעת במגעיל, ולדבר על הכסף? עשו זאת במהלך שיחת הטלפון. כשאתם יוזמים את הנושא, שמעלים אותו, שלא מחכים שישאלו אתכם. נסו בעצמכם. זה מטורף כמה דברים טובים יקרו לכם.

למתראיינים

היתרון האחד של זום שיש לנצל

זה בעצם מבחן עם חומר פתוח. היות ורואים אתכם עד אמצע גובה החזה, לא רואים את מה קורה על השולחן שלכם. מה שאומר שהשולחן שלכם כולל את כל החומר הפתוח והוא –

  1. קורות החיים שלכם עם סעיפים מסומנים. צבע אחד מסמן את מה שחסר לכם למשרה. צבע שני מסמן את מה שיש לכם למשרה. כשאתם לא מתראיינים בתדירות גבוהה וכשאתם מעדכנים את קורות החיים בהתאם למשרות ספציפיות כפי שצריך לעשות, אתם עלולים להגיע למצב שלא זוכרים מה בדיוק כתבתם. וכשמתחילים לעבור איתכם סעיף סעיף בקורות החיים, ואני מדברת על מי מכם שעברו חמישה מקומות עבודה ויותר. אז הודות לראיון בוידאו, החומר לפניכם.
  2. הסיכום שהכנתם לעצמכם על החברה והתפקיד אליהם אתם מתראיינים עבור השאלה "מה את/ ה יודעים עלינו?" וגם "מה אתם מבינים שהתפקיד כולל או דורש?"
  3. רשימת שאלות ותשובות שהכנתם לעצמכם, עם דגשים של צבע לנקודות שקריטי שתדברו עליהן. למשל אם אתם סטודנטים שרק סיימו ללמוד תואר ראשון, מעולם לא עבדתם לפני כן, אבל אתם מתראיינים למשרת פיתוח תוכנה ולמעשה מגיל 11 אתם כותבים קוד ובתיכון למדתם בתוכנית סייבר מיוחדת. בשבילכם בגיל 23 זה נראה כמו עבר נורא רחוק, ואתם בדרך כלל לא מדברים על זה. אבל עכשיו כשאתם מתכוננים נכון! לראיון ויודעים שחייבים להזכיר את הדברים הללו מהעבר שלכם, אתם צריכים לסמן אותם כדי לא לשכוח לדבר עליהם.
  4. משהו שיעשה לכם שמח או טעים או מרגיע ולו כוס מים. אחרי הכל אם הייתם מגיעים לראיון במשרדים היו שואלים אתכם אם רוצים לשתות משהו, וזה די באסה לשתות כשצריך להוריד את המסכה בראיון, אז אולי מוותרים על זה. אבל אתם בבית, בזום, תנצלו שאתם בלי מסכה, יכולים לשתות בנחת. אגב, זה גם יתן למראיינים לגיטימציה לקחת בעצמם שלוק מהקפה/מים שהכינו לעצמם.

ועכשיו לשאלת המיליון דולר: "איריס, איך נעיין בחומר בלי שיחשבו שאנחנו לא מסתכלים עליהם?" והתשובה שלי, מתברר שמבטים חטופים לכיוון השולחן, איזור הדפים והידיים שלכם, לא נתפסים אצל הצד השני כאילו עצרתם קשר עין. לא מאמינים לי? עלו לשיחת וידאו עם חבר/ה, הקליטו אותה, ספרו להם שאתם מתכוננים לראיון והעיפו מבט לדפים שלפניכם. סיימו השיחה וצפו בהקלטה. כל עדכון שאפשר לעשות מבחינה פיסית, תוכלו לעשות לפני הראיון והנה לכם מבחן עם חומר פתוח.

היתרון האחד והיחיד של זום שיש לנצל. מאחלת לכם שבדרך כלל תגיעו לראיון אחד לפחות פנים אל פנים במשרדי החברה בה תעבדו. עכשיו, בקורונה, נצלו את האימונים הללו, לראיונות בחברות בינלאומיות שתמיד התקיימו בסקייפ או כל פלטפורמת וידאו אחרת, כי מה שהיה נכון לפני הקורונה נכון גם היום, אוגוסט 2020, יש חברות בינלאומיות שיושבות בישראל וחלק מתהליך המיון כולל ראיון או ראיונות בוידאו עם גורמים במטות החברה בחול. ובאותה מידה, יש חברות בינלאומיות שלא יושבות בישראל, אך בגלל החיבה לעבודה מרחוק, מוכנות היום להעסיק אנשים בכל העולם, כי אין יותר משרדים.

אז היתרון היחיד של הזום עכשיו, כשמשתמשים בו נכון, הופך להיות מנוף ויתרון לראיונות הבאים שלכם.

אילו יתרונות זום אתם רואים בראיונות? ספרו לי!

ללומדים ומתחדשים

עצות לשיחת חולין חכמה

יש דבר כזה שיחת חולין "טיפשה" כמו שיש דבר כזה בהשקעות "כסף טיפש". זו שיחה שלא נותנת הרבה חוץ מאשר קיומה של שיחה. זו שיחה שלא מקדמת מערכות יחסים ולא מבדלת אתכם ממתחרים.

מקרה לדוגמא: אתם מתכוננים לפגישה חשובה 1:1 עם אדם, בין השאר במהלך ההכנה נכנסתם גם לפייסבוק האישי שלו.

בניתוח מהיר אספתם שתי עובדות:

מעלה תמונות רבות של ים ואופק בעיקר זריחות ושקיעות
הוא מפליג (יתכן ובעלים של סירה, יתכן והוא סקיפר)
כמקצוענים אתם זוכרים לאסוף עובדות ולא לפרש את הדברים כמו: הוא אוהב את הים או הוא נהנה לצלם.

הנה שלוש קטגוריות של שימוש שגוי במידע בשיחת חולין –

  1. מי שעוסקים ברכילות: "ראיתי את הפייסבוק שלך, מרשים, תגיד, זו סירה שלך? כמה עלתה לך הסירה?"
  2. מי שנוהגים בארוגנטיות: "ראיתי את הפייסבוק שלך, הרבה פוסטים של ים, איך זה שיש לך זמן להפליג?"
  3. מי שחושבים שהומור תמיד מתאים: "ראיתי את הפייסבוק שלך, הסירה נראית מגניבה, אם אנחנו סוגרים אני מוזמן להפלגה?" מתוך מחשבה שזה הומור.
    הצעה לשימוש חכם במידע בשיחת חולין "ראיתי את הפייסבוק שלך, מרשים התמונות שאתה מעלה, תגיד, מה חיבר אותך בפעם הראשונה לים או לסירות?"

ואתם? באילו נושאי חולין אתם הייתם רוצים שמישהו ישוחח איתכם במידה ולמד עליכם היטב ברשת? קחו את השאלה הזו כדי לבחון מחדש מה אתם מציגים בלינקדאין, אינסטגרם, וכל שאר הערוצים בהם ניתן למצוא מידע שאתם פרסמתם.

בהצלחה
איריס

לנרשמים לניוזלטר עד 1/10/2020 שעת ייעוץ במתנה (טלפון / וידאו) בשפת התקשורת העסקית