בשביל מה ללמוד על הלקוחות ועל הארגון שלהם?
קודם כל בשביל להפתיע אותם. ממש כך. בכל פעם אני נדהמת מחדש להבין עד כמה זו מלאכה נשכחת ללמוד ולהתכונן לפני פגישה, ולכן מי שעושים זאת זוכים למעמד של מלכים. עד כדי תגובות של לקוחות “וואו, מאיפה את יודעת את זה?” תשובה – “קראתי באתר שלכם” 😊 וכמובן “וואו, רואים שעשית שיעורי בית”. תשובה – “בוודאי, זה נראה לי בסיסי אם אני אומר שאנחנו מאוד קפדנים באיכות של מה שאנחנו עושים, לא?” 😊
מה ללמוד על החברה או הארגון בתהליך ההכנה לפגישה?
כל מה שיתן לכם עמדת פתיחה טובה. כשבאים בגישה כזו, הכינו עצמכם להיות מופתעים ממה שתגלו.
- ללמוד היסטוריה של החברה ותחומי פעילות במבט על
- לבחון מה הם מצהירים לגבי הלקוחות שלהם
- לחפש את המיצוב שלהם בשוק
- לזהות את האסטרטגיה שלהם הנוגעת לתחום שלכם.
מקרה לדוגמא
המטרה – להסתכל עליהם דרך הפריזמה של התחום שלכם. זו לא סתם עוד למידה או סיכום של חומר
- נניח שאתם יועצים בתחום של מערכות מידע אבל אין להם מנמ”ר. או שאתם מציעים פתרון טכנולוגי בתחום של נוכחות עובדים גם בימי קורונה, אבל אין להם משאבי אנוש. מה זה אומר?
- לחילופין, יש לפחות שני סיפורי לקוח שקראתם עליהם שהתפרסמו על ידי ספקים מתחרים לגבי פרויקטים שעשו באותו ארגון. מה זה אומר?
- ואולי אתם קוראים שהלקוח הכי חשוב של החברה התרסק, מה שיכול להשפיע על התקציבים של החברה. מה זה אומר?
- או שהם מצהירים שהם חברה שמאמינה בשקיפות בתוך הארגון ומחוצה לו עם ספקים ולקוחות ובעלי מניות. ואתם מציעים פתרון טכנולוגי לניהול המידע. מה זה אומר?
- הם עובדים בדרך כלל דרך מכרזים. מה זה אומר אם אתם יודעים להתמודד מעולה עם מכרזים כי יש לכם צוות ייעודי למכרזים בחברה, או שאתם חלשים בו?
- הם מכריזים על עצמם שהם מעודדים חברות הזנק צעירות. מה זה אומר אם אתם חברת הזנק או שאתם חברה מאוד מבוססת?
מה ללמוד עליהם ברמה האישית?
- רקע אישי
- רקע מקצועי
- השכלה.
כל זאת כדי להקיש על האופי והאישיות שלהם.
איך ללמוד על האנשים והארגון?
מכל מקורות המידע שלרשותכם
- הפומביים
- הפורמליים
- הבלתי פורמליים.
שלושה דגשים להצלחה בלמידה המקדימה
- לא ללכת רק על המקור הקבוע והמובן מאליו, אלא לגוון
- לתעד את המידע בחברה (למשל במערכת ה- CRM) ולהכין מסמך שתוכלו לקחת איתכם לפגישה או להציג בוידאו
- לשאול את עצמכם ואת הקשרים שלכם שאלות מחוכמות שמקדמות אתכם
נכון ולא נכון בלמידה מקשרים, על פי איריס
פחות יעיל: במקום לשאול “נו, ספר לי על… X, איך הוא?”
טוב יותר: “מהניסיון שלך בעבודה עם X, מה הדבר העיקרי שהכי חשוב לו בעבודה עם ספקים חדשים?”, “מה הסיכוי לעבוד איתם בלי מכרז?”
פחות יעיל: “נו, איך הם בחברה Y, מה המצב שלה?”
טוב יותר: “ממה שאתה יודע על הנוכחות של חברת Y בשוק, איך אנחנו יכולים לחזק את מעמדם?, להוסיף להצלחה שלהם?”
תודה לך הזמן שלך איתנו, יש המון ללמוד והיה כיף לאורך כל הדרך,
מעבר לחומרים המדוייקים שהעברת שפתחו לכולנו את הראש אני חושב שאת מלמדת המון בדרך בה את מתקשרת עם חדר, מעורר הערצה!
גם הקלילות וההומור באו בזמן לכולנו"
הדרכה פוריה, מעניינת ומלאת תובנות
כעת בבניה של צוות אסטרטגי נדרשתי לבנות Playbook לצוות ונעזרתי המון בחומרים מההדרכה, מעצות שלמדנו.
אגב באמת שזאת ההדרכה הכי טובה שהעבירו לי בתן ביס ואני כבר 5 וחצי שנים בחברה"
מנחה מדהימה , מוכשרת ומקצועית (נראה כי הכינה מראש "שיעורי בית" ובאה מוכנה היטב לקראת הקורס).
העבירה את הקורס בצורה מרתקת מעניינת והומוריסטית.
אני באופן אישי למדתי הרבה נושאים חדשים וקיבלתי כלים רבים שאני בהחלט מתכוונת ליישם מול הלקוחות שלי.
הרכב הקבוצה היה מגוון, הכרנו אחד את השני באופן אישי ובעקבות זאת נרקמו שיתופי פעולה בנושא המכירות. בין אם שיתופי פעולה חדשים ובין אם הרחבה של כאלה קיימים"
היא נתנה לנו כלים מעולים שנוכל להשתמש בהם ביומיום שלנו במשביר, והכל היה בהומור משובח, עברית יפה ונעימת הליכות. יישר כח"
דוגמאות למקורות מידע – חלק מהכנה טובה לפגישת מכירה
מקורות מידע כתובים ציבוריים לדוגמא: מאמרים וכתבות במקורות עיתונאיים שונים (אירועים חברתיים ועמודי רכילות, ערוצי כתבות טכנולוגיות, ערוצי כתבות בשוק ההון)
מקורות מידע מטעם החברה עצמה לדוגמא: ערך של החברה בוויקיפדיה
מקורות מידע אנושיים מתוך החברה עצמה לדוגמא: מישהו שעובד בחברה
מקורות מידע אנושיים מהקשרים שלכם לדוגמא: מישהו מהתעשייה בה אותה חברה פועלת ובכלל זה שותפים עסקיים שלכם, ספקים ומתחרים שלהם
מה ללמוד למשל מדף הפייסבוק ולינקדאין?
מה ללמוד למשל מתוך הפייסבוק האישי
• דרך התמונות בעמוד האישי אפשר ללמוד על התחביבים ועל המשפחה
• דרך הפוסטים בעמוד האישי אפשר ללמוד את דרך הניסוח שלהם, את הערכים שלהם
מה ללמוד למשל מתוך דף הפייסבוק או דף הלינקדאין של החברה
• דרך התמונות, הפוסטים, התגובות והתיוגים – אפשר ללמוד על מערכות היחסים בתוך הארגון
הסרטון שישנה לכם את הגישה
איריס מושקוביץ, האקדמיה לקריירה
השיטה שקראת היא כלי שימושי לצוותי מכירות.
זו אחת הדרכים להעלות ביטחון עצמי בתקשורת עם לקוחות.
פיתחתי אותה לצד שיטות נוספות למכירה B2B ו- B2C.
מעל 20 שנות ניסיון מוכח ביצירת הדרכות מהנות בנושא זה.
מה חשוב לך בבחירת גוף ההדרכה?
נעים להכיר,
אני איריס מושקוביץ
השיטה שמוצגת כאן מבוססת על מאות אנשי ונשות מכירה שליוויתי והדרכתי לאורך השנים.
להגיע לפגישת מכירה ולשדר מקצועיות וביטחון זו אמנות.
אני יודעת לייצר בארגון שלך הרגלים מעולים ולשפר תוצאות מכירה.
איך להתכונן מראש מקדם אתכם לעומת מתחרים?
- כשאתם מחליטים להגיע לפגישה עם ממשקים בארגון שלכם (pre-sales או מנהלים) ברור לכם לשם מה הם מגיעים, מה התפקיד שלהם בפגישה
- יש לכם בסיס לבחור דוגמאות מקצועיות ספציפיות כי אתם מבינים מה יהיה רלוונטי לאותו ארגון
- יש לכם דרך להכין מראש רפרנס מלקוחות קיימים שמתאים לשיחה
- יש לכם שאלות מהותיות שתוכלו לשאול בפגישה ברמת בירור צרכים
- לא תשמעו “טיפשים” ותבזבזו זמן שאין לכם על השאלה “ספרו לנו עליכם”
- יש לכם תמונה כלשהיא איך הפגישה תתנהל למשל – עד כמה הצד השני יוביל את השיחה
- יש לכם בסיס מעולה לשיחת חולין
כשאתם קוראים עליהם, מסכמים לעצמכם, מכינים מסמך שאפשר להציג בפגישה פנים אל פנים או וירטואלית – אתם מיד עולים למדרגה של מקצוענים בעיני הלקוחות!!!! כי לא בזבזתם להם את הזמן.
לסיכום
המכירה מתחילה בהכנה המקדימה שלכם.
לפעמים יאמרו לכם “עזבו, אתם כאלה תותחים, מה אתם צריכים להתכונן”
וגם יאמרו לכם “עזבו, מה הדרמה, נזרום בפגישה. לא צריך שיחות הכנה”
ואולי יאמרו לכם “נו ברצינות, יש לכם אחלה מצגת, לא צריך יותר מזה”
אני אומרת, שכל עוד אתם אלה שצריכים להביא את העסקה, אין לכם פריבילגיה לנוח על זרי דפנה ודווקא בגלל שאתם תותחים, ובגלל שיש לכם אחלה מצגת ובגלל שאתם מגיעים עם עוד אנשים לפגישה (גם אם היא בוידאו) אתם יכולים לקצר זמנים בפגישה, לדייק אותה ובשורה התחתונה לצאת מקצועני-על מבחינת הלקוחות הפוטנציאלים.
כל מה שקראתם נוסה על בני אדם. עשו זאת בעצמכם ותראו.